Akustone - wyrób medyczny przeznaczony do higieny uszu opracowany przez firmę Aflofarm Farmacja Polska otrzymał oficjalną rekomendację Instytutu Narządów Zmysłów w Kajetanach. Eksperci podkreślają przede wszystkim edukacyjną rolę kampanii reklamowej produktu. „Spot promujący preparat Akustone stanowi dobre narzędzie zachęcające w pierwszej kolejności do stosowania się do zaleceń lekarskich, ucząc przy tym szacunku i podążania za lekarskimi wskazaniami”, czytamy w rekomendacji Instytutu.

Akustone - wyrób medyczny przeznaczony do higieny uszu opracowany przez firmę Aflofarm Farmacja Polska otrzymał oficjalną rekomendację Instytutu Narządów Zmysłów w Kajetanach. Eksperci podkreślają przede wszystkim edukacyjną rolę kampanii reklamowej produktu. „Spot promujący preparat Akustone stanowi dobre narzędzie zachęcające w pierwszej kolejności do stosowania się do zaleceń lekarskich, ucząc przy tym szacunku i podążania za lekarskimi wskazaniami”, czytamy w rekomendacji Instytutu. Zjawisko produkcji woszczyny w uchu zewnętrznym jest naturalnym procesem zachodzącym u każdego człowieka. Nadprodukcja woskowiny może jednak sprawiać problemy. W takiej sytuacji wielu pacjentów sięga przede wszystkim po patyczki higieniczne. Według ekspertów nie jest to dobre rozwiązanie: „Próba czyszczenia ucha patyczkami w nieumiejętny sposób może przysparzać dolegliwości bólowych, a nawet doprowadzić do zniszczenia (perforacji) w błonie bębenkowej, co może się w przyszłości wiązać z koniecznością leczenia chirurgicznego wysokospecjalistycznego”. Eksperci Instytutu zwracają uwagę, że najlepszym sposobem usuwania woszczyny z ucha są naturalne procesy: „Zamiast stosować sztuczne metody i na siłę pozbywać się woszczyny, lepszym rozwiązaniem jest wsparcie naturalnego procesu jej eliminacji. Zasadnym postępowaniem w takim przypadku jest użycie preparatów olejowych, które rozmiękczą woszczynę i ułatwią jej eliminację. Takim preparatem jest Akustone”. W rekomendacji można przeczytać także o edukacyjnej roli spotu reklamowego Akustone, który można oglądać m.in. w telewizji. „Można stwierdzić, że reklama Akustone jest klarownym materiałem szkoleniowym dla osób, które dotychczas stosowały niewłaściwe praktyki oczyszczania uszu oraz dla chcących polepszyć swój stan ucha, a zarazem słyszenia”. Instytut Narządów Zmysłów w Kajetanach powołany został w 2008 r. stawiając za swoje najważniejsze zadanie projektowanie i wdrażanie prac badawczo-naukowych z zakresu profilaktyki, diagnozy, leczenia i rehabilitacji schorzeń narządów zmysłów. Pierwszym zrealizowanym projektem INZ stało się opracowanie, przetestowanie oraz wdrożenie oprogramowania Platformy Badań Zmysłów, przeznaczonej do prowadzenia badań przesiewowych słuchu, wzroku i mowy u dzieci, młodzieży oraz osób ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.